-

مقالات برق و مکانیک

-

سئو چيست؟ 
 
­
خدمات سئو

فعالان عرصه تجارت الكترونيك، آوردن بيننده به سايت را براي موفقيت در دنياي وب و تجارت آنلاين ضروري مي دانند. فرقي هم نمي‌كند كه سايت چه مي‌فروشد و چه خدماتي ارايه مي دهد. اگر سايتي به دنبال فروش كالا يا خدمات و كسب درآمد يا محبوبيت است، بايد بيننده داشته باشد.

كارشناسان خبره فقط طراحي سايت، تضميني براي آمدن بيننده به آن نيست بلكه بايد بينندگان را از طريق تكنيكهاي سئو جذب سايت كرد. بينندگان تنها به دنبال رفع نيازهاي اطلاعاتي خود مي باشند و وظيفه ندارند به هر قيمتي كه شده سايت ما را بيابند. همان گونه كه آمارها نشان مي‌دهند موتورهاي جستجوگر ابزار مناسبي هستند كه خريداران به كمك آنها، كالا يا خدمات مورد نياز خود را مي‌يابند. البته تنها رده‌هاي بالاي نتايج جستجو هستند كه مورد توجه كاربران قرار مي گيرند و آنها به سايت‌هاي ليست شده در اين رتبه‌ها مراجعه مي كنند. بسياري از كاربران دريافته اند كه در اغلب موارد 10 رتبه اول نتايج جستجو مي تواند خواسته آنها را برآورده كند و هنوز هم علاقه دارند كه تنها 10 سايت اول در نتايج جستجو را مرور كنند.

در اين وبلاگ سعي مي‌گردد روش‌هاي مختلف انجام سئو براي يك سايت گفته شده و مقالاتي نيز پيرامون مقوله طراحي وب سايت و سئو آورده شود.

حسابداري چيست؟
­

حسابداري مقوله بسيار ساده و عمومي اي مي‌باشد. نگهداري حساب‌ها، گردش پول، خريد، درآمد و هزينه‌ها همگي حسابداري محسوب مي‌شوند. پس حتي يك خانم خانه‌دار هم در طول زندگي خود بارها به حسابداري مي‌پردازد. حسابداري مي‌تواند به صورت دستي يا با استفاده از نرم‌افزار حسابداري انجام شود.براي كارهاي خانگي از نرم‌افزارهاي كوچك و ساده، و براي كارهاي شركتي از نرم‌افزارهاي پيشرفته و تخصصي استفاده مي‌گردد.

­

نرم افزار حسابداري
پرداخت ماليات از جمله وظايف هر شركت مي‌باشد. پس از پايان سال مالي و مشخص شدن وضعيت سندهاي ثبت شده در طول سال، سود و زيان شركت مشخص گرديده و اظهارنامه مالياتي با اعداد و ارقام حسابداري شركت تكميل مي‌گردد. سپس مميزين به شركت مراجعه و اين اسناد را بررسي مي‌كنند و در صورت نبود ايراد، دفاتر شركت را قبول اعلام كرده و ماليات اعلام شده خود شركت را دريافت مي‌دارند. در غير اينصورت شركت علي الراس محسوب شده و ماليات پرداختني توسط خود مميزين مشخص مي‌گردد.

در اين وبلاگ با مفاهيم مختلف حسابداري آشنا شده و كار با نرم‌افزار حسابداري پيشرو آموزش داده مي‌شود.

­
شش اشتباهي كه مي تواند منجر به حذف سايت شما از نتايج گوگل مي شود
­

آيا مي‌دانستيد كه گوگل مي‌تواند سايت يا وبلاگ شما را از نتايج جستجوي خود محو كند؟!

درحاليكه يك روز سايت شما داراي رتبه‌اي بسيار خوب در ميان نتايج جستجوي گوگل بوده، به ناگاه اين موضوع برعكس شده و حتي تا ناپديد شدن سايت شما در گوگل نيز پيش مي‌رود! به گونه‌اي كه انگار هيچ‌گاه چنين سايتي وجود نداشته است. بدتر از آن اين است كه شما حتي دليل آن را هم ندانسته و نمي‌توانيد كاري براي اين موضوع انجام دهيد.

شش اشتباهي كه مي تواند منجر به حذف سايت شما از نتايج گوگل مي شود

در مقاله زير به اختصار 6 اشتباهي كه منجر به جريمه شدن سايت شما توسط گوگل و محو كردن آن از ميان نتايج جستجو مي‌شود مورد بررسي قرار گرفته است. براي آن كه از خدمات سئو به خوبي برخوردار شويد و طراحي سايت مناسبي داشته باشيد خواندن اين مقاله به شما توصيه مي‌گردد.

1.خريد لينك: مطمئنا با آگهي‌هايي كه در آن‌ها شما را به خريد صدها بك‌لينك در سايت‌هاي ديگر ترغيب مي‌كنند روبرو شده‌ايد. به آن‌ها توجهي نداشته باشيد. گوگل به خوبي سايت‌هايي را كه در آن‌ها به صورت فله‌اي لينك به سايت‌هاي ديگر ايجاد شده را شناسايي و در ليست سياه خود قرار مي‌دهد. قرار گرفتن لينك شما در چنين سايت‌هايي كه بعضا محتواي آن‌ها ارتباطي با محتواي سايت شما ندارد، موجب شناسايي شما به عنوان اسپم و حذف سايت شما از نتايج جستجوي گوگل مي‌شود.

2. ثبت لينك سايت در دايركتوري نامناسب: يكي از راه‌هاي لينك سازي و تبليغات هر سايت، ثبت لينك آن در دايركتوري‌ها مي‌باشد. بعضي دايركتوري‌ها بسيار معتبر هستند. آن‌ها لينك هر سايتي را قبول نمي‌كنند و قبل از پذيرفتن و درج هر لينك نسبت به بررسي و اعتبار سنجي آن اقدام مي‌كنند. اما گروهي از دايركتوري‌ها نيز هستند كه هر گونه لينكي را پذيرفته و توجهي به نوع و مشخصات آن سايت نمي‌كنند. قرار گرفتن لينك سايت شما در ميان انبوهي از لينكها كه بعضا ممكن است مطالب به درد نخور و بي‌ارزش در خود داشته باشند باعث مي‌شود سايت شما از ديدگاه گوگل در رده همان سايت‌هاي بي‌ارزش قرار گرفته و از ميان نتايج جستجو خارج گردد.

3. استفاده از روش بازاريابي مقاله‌اي: زماني يكي از روش‌هاي سئو اين بود كه يك مقاله را به چندين حالت و با استفاده از كلمات مختلف مي‌نوشتند و آن را در سايت‌هاي مختلف پخش كرده و به سايت خود لينك مي‌دادند. اما با توجه به تغيير و تحولات فراوان در الگوريتم‌هاي گوگل و باهوش‌تر شدن آن، در حال حاضر گوگل به خوبي متوجه يكي بودن مقاله شده و لينك خروجي آن را به عنوان اسپمر شناسايي مي‌كند.

4. پر كردن صفحه از كلمات كليدي: بعضي افراد براي اينكه صفحه مورد نظرشان با يك كلمه كليدي به رتبه بهتري در گوگل دست يابد، متن خود را از آن كلمه كليدي پر مي‌كنند. اين كار نه‌تنها جوابگو نمي‌باشد بلكه موجب مي‌شود گوگل آن صفحه را به هجو نگاري متهم كرده و جريمه كند. وجود كلمه كليدي در متن قسمت ناچيزي از الگوريتم گوگل را تشكيل مي‌دهد. بهتر است به جاي انرژي گذاشتن روي استفاده بي‌شمار از كلمات كليدي، متن‌هاي جديد و به روز بيشتري پيرامون آن كلمه كليدي نوشته و تا مي‌توانيد در سايت‌هاي ديگر به آن كلمه كليدي لينك ايجاد كنيد.

5. انكور تكست يا متون لنگري نامتعارف و غير طبيعي: اين مورد نيز مانند مورد قبلي يكي ديگر از مواردي است كه افراد قسمت كوچك و كم‌ارزش‌تري از الگوريتم گوگل را به ميزان زيادي مورد استفاده قرار مي‌دهند. انكور تكست متني است كه درون يك لينك جا گرفته است. هنگامي كه موس روي يك لينك برده مي‌شود توضيح كوچكي پديدار مي‌گردد كه به آن متن لنگري مي‌گويند. زماني كه گوگل مي‌خواهد تصميم بگيرد كه متن شما را با چه كلمه كليدي رتبه بندي كند، يكي از سرنخ هايش همين انكور تكست‌ها مي‌باشد. با توجه به اينكه افراد مختلف از يك انكور تكست مشخص براي لينك‌هاي شما استفاده نمي‌كنند، چنانچه شما خود به توليد لينك و يك انكور تكست براي آن اقدام كنيد، گوگل متوجه مي‌شود كه شما مشغول كلاه گذاشتن بر سر او بوده و در نتيجه شما را جريمه كرده و وارد ليست سياه خود مي‌گذارد.

6. لينك‌هاي شكسته: چنانچه لينك‌هايي كه در طراحي سايت شما وجود دارند شكسته و نامعتبر باشند، يعني به سايتي منتهي شوند كه آدرس آن سايت تغيير يافته و يا ديگر وجود نداشته باشد، اين امر موجب جريمه شدن سايت شما توسط گوگل مي‌شود. علت هم اين است كه براي گوگل به روز بودن يك سايت اهميت زيادي دارد. بنابراين صاحب سايت بايد مداما نسبت به چك كردن لينك‌ها و در صورت لزوم تصحيح يا پاك كردن آن‌ها بپردازد.

­

­
چگونه سايت‌تان را در برابر تغييرات الگوريتم‌هاي گوگل مصون بداريد؟
 
­
چگونه سايت تان را در برابر تغييرات الگوريتم هاي گوگل مصون بداريد

هر آپديتي كه در الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو ايجاد مي‌شود، علي‌الخصوص در مورد آپديت‌هاي الگوريتم مشهور پاندا، يكي از عوامل اصلي ايجاد استرس در هر مدير سايتي مي‌باشد. چرا كه اغلب اين آپديت‌ها همانند زلزله رنكينگ و رتبه سايت شما را بالا پايين كرده و تمام تلاش‌هاي شما را براي افزايش رنكينگ سايت‌تان از بين مي‌برد. از آنجايي كه اين تغييرات اجتناب ناپذير بوده و در برابر آن‌ها كاري از دست شما برنمي‌آيد، اقداماتي هستند كه مي‌توانيد براي كم‌اثر كردن اين تغييرات انجام دهيد. اساسا باور بر اين است كه اگر شما از بهترين روش‌هاي سئوي كلاه سفيد استفاده كنيد از اثرات اين آپديت‌ها در امان خواهيد بود، اما واقعيت اينگونه نيست. در اينجا تعدادي پيشنهاد به علاوه چند روش خوب سئوي كلاه سفيد داده مي‌شود كه چطور آسيب‌پذيري سايتتان را در برابر تغييرات الگوريتمهاي موتورجستجوگر كاهش دهيد.

به هر حال قبل از اينكه با اين مراحل آشنا شويم، اين را روشن كنيم كه تمامي نوسانات ايجاد شده در ترافيك سايت نتيجه آپديت الگوريتم‌هاي موتور جستجو نيست. اغلب اين نوسانات عادي هستند، مثل نوسانات فصلي كه ناشي از تغيير زمان هستند. كنترل چنين تغييراتي سخت‌تر است زيرا همانند آپديت الگوريتم موتور جستجو، از كنترل شما خارج هستن و براي همين هم آن‌ها را در اينجا توضيح نخواهيم داد.

1. روي كلمات كليدي هدف خود تمركز كنيد

وقتي شما قصد بالا بردن ترافيك ورودي از موتورهاي جستجو را داريد، اولين ايده شما ممكن است اين باشد كه اگر روي كلمات كليدي بيشتري كار كنيد، ترافيك بيشتري هم دريافت خواهيد كرد. اين امر امكان دارد (علي‌الخصوص اگر كلمه‌هاي كليدي خيلي با هم مرتبط نباشند) اما لزوما هم اينطور نمي‌باشد.
شايد تصور كنيد كه وقتي تعداد كلمه‌هاي كليديتان را افزايش دهيد ترافيك سايت را بالا برده‌ايد ولي در واقع اين موضوع برعكس است. اين كلمه‌هاي كليدي جديد كلمات قبلي شما را كمرنگ نموده و در نتيجه ممكن است مقداري از ترافيكي كه قبلا داشته‌ايد را از دست بدهيد. بنابراين قبل از اينكه روي كلمات كليدي جديد برنامه‌ريزي كنيد، هميشه آماده باشيد كه نتايج از حد انتظار شما ضعيف‌تر باشند.

2. استفاده از كلمات كليدي طولاني‌تر (بين دو تا 5 كلمه)

كلمات كليدي طولاني معمولا سرسري گرفته مي‌شوند چرا كه به اندازه همتاهاي كوتاه‌تر خود افزايش ترافيك ندارند. با اين حال، اين كلمات كليدي در برابر تغييرات الگوريتم‌ها تحمل بيشتري از خود نشان مي‌دهند. ترافيك حاصل از كلمات كليدي طولاني ثبات بيشتري دارند زيرا بر سر آن‌ها رقابت كمتري وجود دارد.

3. استفاده از كلمات كليدي با رقابت كمتر

كلمات كليدي كه رقابت بر سر آن‌ها كمتر است مي‌تواند طولاني نباشد ولي در برابر آپديت‌هاي موتور جستجو هم آسيب‌پذيري كمتري دارد. توضيح اين موضوع هم ساده است. مثلا اگر 10 تا سايت براي يك كلمه كليدي با هم رقابت كنند، حتي اگر گوگل الگوريتم‌هايش را آپديت كند و نتايج تغيير كنند، بدترين اتفاقي كه ممكن است براي شما بيفتد اين است كه در رده دهم قرار بگيريد، كه خيلي بهتر از اين است كه در بين صد سايت دوم باشيد؛ اتفاقي كه امكان دارد براي كلمات كليدي كه صدها سايت بر سر آن‌ها رقابت مي‌كنند بيفتد.

4. آپديت محتواي سايت به صورت مرتب

فواصل طولاني بين پست‌هاي جديد مي‌تواند منجر به دفن سايت شما شود! حتي در مورد كلمات كليدي كه هميشه سايت شما را در رتبه خوب قرار مي‌دهند و حتي اگر الگوريتم‌هاي گوگل به هيچ عنوان آپديت نشوند. از آنجايي كه زمان مي‌برد تا يك پست جديد به رتبه خوبي دست پيدا كند، نمي‌توانيد با گذاشتن مطالب جديد جلوي اين تغييرات را راحت و دائمي بگيريد. اما محتواي جديد مثل خون تازه‌اي در رگ‌هاي سايت است و باعث آوردن ترافيك و ورودي مي‌شود. همانطور كه بارها ذكر شد، بهتر است هر هفته يا حتي هر ماه يك‌بار مطلب جديد گذاشته شود تا اينكه ماه‌ها محتواي سايت تغيير نكرده و بعد در يك زمان 20 مطلب جديد گذاشته شود.

5. گرفتن بك‌لينك فقط از سايت‌هاي قدرتمند

روزگاري كه هر بك‌لينكي خوب بود به تاريخ پيوست. در حال حاضر لينك‌هاي موجود در سايت‌هاي ضعيف يا غير مرتبط مي‌تواند آسيب بدي به سايت شما وارد كند. به همين دليل مي‌بايست از سايت‌هايي با رتبه بالاتر لينك گرفته شود. علاوه بر اسمي كه اين سايت‌ها در كرده‌اند، رتبه خود را همواره حفظ مي‌كنند و در نتيجه رتبه سايت شما هم كمتر تحت تاثير قرار مي‌گيرد. همچنين زماني كه يك ليست از سايت‌هاي درجه يك لينكي را قرار مي‌دهند براي نگه‌داشتن رتبه خودشان آن لينك را كمتر حذف مي‌كنند.
براي جلوگيري از لينك شدن توسط سايت‌هاي ضعيف، مي‌توانيد از ابزارهاي متنوعي براي كشف اينكه چه سايتي شما را لينك كرده است استفاده كنيد. زماني كه به لينكي كه آن را نمي‌خواهيد برخورد كرديد با مدير سايت مورد نظر تماس گرفته و از او بخواهيد تا لينك شما را حذف كند.

6. تبليغات در رسانه‌هاي اجتماعي

ضرب‌المثلي هست كه مي‌گويد تمام تخم‌مرغ‌هاي خود را در يك سبد قرار ندهيد. لازم نيست تمام ترافيك خود را از موتورهاي جستجو به دست بياوريد. زماني كه شروع به متنوع كردن منابع ترافيكي خود مي‌كنيد، اولين گزينه استفاده از سيستم PPC (Pay per click) يا پرداخت به ازاي هر كليك مي‌باشد كه هزينه‌بر است اما معمولا ترافيك هدف‌دار به سايت مي‌آورد و گزينه دوم رسانه‌هاي اجتماعي هستند. سايت‌هايي نظير فيس‌بوك، توئيتر، تامبلر و غيره رايگان هستند و مي‌توانند براي شما ترافيك زيادي در بر داشته باشند، البته به شرطي كه پست‌هاي شما عمومي باشند. به‌هر حال، ترافيك ورودي شبكه‌هاي اجتماعي معمولا هدف‌دار نيستند ولي راه فرعي با دوامي هستند.
ممكن است سايت شما گاهي از تغييرات الگوريتم هاي موتورهاي جستجو نفع ببرد، چرا كه اين تغييرات رقباي شما را پايين‌تر كشيده و شما بدون هيچ تلاشي در رتبه جستجوي بالاتري قرار ‌مي‌گيريد، اما اين شانس بسيار ضعيف است و نمي‌شود روي آن حساب كرد. اگر نمي‌خواهيد تاثيرات منفي تغييرات الگوريتم را خيلي تجربه كنيد، بايد بسيار فعال بوده و مواردي را كه در اين مقاله گفته شد را به كار بگيريد. متاسفانه حتي با وجود اين كارها هنوز هم نمي‌شود گفت كه شما كاملا در امان هستيد اما حداقل اين دلداري را مي‌شود داد كه شما آنچه بايد را انجام داده‌ايد.

امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در جمعه 5 تير 1394ساعت 19:02 توسط آلینداس | تعداد بازديد : 985 |